söndag 21 mars 2010

Container-dykning!

Hörde nyss ett program om container-dykning på radion!
Jag vet inte just vad dom kallade det för ,men det är så jag säger. Det handlar alltså om folk som tar mat från containrar utanför affärer i ställer för att handla. Många tycks reta sig på detta men skulle dom dyka ner själva skulle dom nog bli förvånade! För när du väl dykt ner är det som ett land av massa mat, visst mycket är ju mosat och lite äckligt men väldigt väldigt mycket är heelt fräsch mat, bra mat, mat som har ett år kvar på bäst före datumet.
Men dom allra flesta affärer tycks önska att maten bara ligger där och ruttna, för nuförtiden är det svårt att hitta en container utan lås! Jag blir så arg när jag tänker på det.. Min största önskan är att alla affärer ska har öppna containrar, då skulle jag också sluta handla mat.

Titta va vi hittade på prominaden!



Vi syns i marschallens skugga!

1 kommentar:

  1. Ja! Det är ju jättespännande att en del människor lever på att leta mat i containrar, och aldrig köper mat. Billigare sätt att leva finns ju inte!

    SvaraRadera