lördag 18 september 2010

Vill du ha en tårta? hämta mig!




I dag har jag byggt en gitarr tåra, eller rättare sagt en washburn mercury tårta.
Som man kan se på bilden så sprack den lite på vissa ställen, detta berodde på att jag hade för mycket färg i marsipanen, nästa gång ska jag blanda färgen bättre så det inte krävs lika mycket.
Annars var det jätte roligt att göra, och ganska lätt. Jag hade ingen form, så jag ritade och skar ut i en tårtbotten som jag gjort. Vill du vet mer om hur jag gjort så är det bästa att fråga. Kändes lite jobbigt att skriva in hela receptet när det mest var imorpviserat.
Jag älskar att göra tårtor, önskar att jag kunde göra det oftare så jag blir bättre på det och kan ha mer färger och så hemma. Om du behöver en tårta, säg till! Gärna med ett svårt tema så jag får en utmaning!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar