torsdag 30 september 2010

Knark listan!


För några år sedan slutade jag snusa och för ett år sen tog jag min allra sista cigg. Rökt har jag aldrig gjort regelbundet, men när andan föll på. Har inte saknat det, förens för några veckor sedan! Panik! Allt var total kaos och jag stod i mitten och försökte estrukturera mitt liv, allt var en blandning och fantastiskt och fruktansvärt, too much helt enkelt. Då kom det stora nikotin suget. Jag behövde en DROG Rökning var helt uteslutet pgav min svåra astma, så jag tänkte: SNUS! Underbart!!! Fantiserade om det i ca 2 minuter tills jag kom på hur extremt vidrigt det var att sluta snusa.
I min sökning efter droger har jag hittat följande:
1:filidutter i stora mängder.
2:Funderat mer på vad som egentligen är lycka för mig. Lyckoforskning.
3:(som jag börjat med denna vecka tack vare tipps av en vän) Yoga-Nidra
4:Mycket långpromenader! (oftast varje dag)
Sen hade jag ju några gamla droger som, dans, spela sax, dricka vin och hångel!
Har du idéer till min knark-lista, skriv dem i kommentarer!

1 kommentar: