onsdag 14 april 2010

Efterlyser!!

Efterlyser bra tv-serier!!
Jag vill inte ha tips på serier som är okej...trevliga att se... Jag vill ha tipset på serien som betytt mycket för dig i ditt liv, kanske till och med förändrat ditt liv, serien som får dig att fundera över stora frågor här i livet.
Jag har några sånna:
*My so called life
*Byffy the vampire slayer
*Robin of sherwood
Men nu känner jag att det är dags för en ny!
Har under den senaste tiden upptagit tittandet av Nip/Tuck, som länge varit en riktig favorit serie, men i dom senare säsongerna har jag blivit besviken, det är bara samma och samma, dom blir hotade att operera skurkar, råkar ligga med fel personer och är otrogna. Dom borde verkligen har slutat vid säsong 3.
Har fastnat i mitt tv-serie tittande, vill ha nått nytt!!!
Har dock hört att det ska komam en säsong två av being human, längtar extremt mycket. Being human gick på svt i slutet av sommaren 2009, serien handlar om en vampyr en varulv och ett spöke som bor i hop. Dom försöker så gott det går att leva som helt vanliga människor samtidigt som dom måste räkna ut hur man egentligen fungerar som vampyr, spöke och varulv. Riktigt fin serie, och dessutom BRITTISK!! Vilket känns extremt skönt i stället för allt amerikanskt.
Efter att ha pratat om många bra tv-serier kommer jag slutligen att avslöja en serie som jag absolut inte tål, nämligen VÄNNER!! Kan inte hantera den serien, att stirra in i väggen en hel kväll är ett stort nöje, till skillnad från att titta på vänner, huvva snusk!

Puss och kram cykel-ram!!

4 kommentarer:

  1. BtVS och RoS är högt på min lista med. Northern Exposure, Twilight Zone, Firefly och Dollhouse älskar jag också! De två sista är Joss Whedon serier precis som BtVS.
    Vissa serier gillade jag när de gick men är inte lika roliga att se om. V - Besökarna, Shogun, Machahan, Guldapans hemlighet och Twin Peaks är exempel på sådana serier.
    Just nu följer jag True Blood fastän jag tycker att handlingen blivit sämre i andra säsongen. (Inte deras fel, Charlene Harris skrev böckerna sådana.)Ser också sista avsnittet av Dollhouse på söndag natt. Efter det behöver jag också något nytt att sukta efter i tv-tablån...

    SvaraRadera
  2. Fast jag glömde, Big Bang Theory!! Inte viktig men kul igenkänningshumor för nördar.

    SvaraRadera
  3. Dollhouse är riktigt bra med, skulle det komma en till säsong?

    SvaraRadera
  4. Andra säsongen är den sista, tyvärr... ;_;

    SvaraRadera